УКРАЇНСЬКИЙ РИНОК БЕТОНУ діє до: 2017 І ПРОГНОЗ 2020

2018-04-19 19:57:58
Київ, 21 серпня, 2017 р .: Згідно з результатами комплексного аналітичного дослідження «Ринок бетону України діє до: 2017 і прогноз розвитку до 2020», проведеного PAU в 2017 році, обсяг українського ринку бетону в 2016 році склав 16 млн. Т. У 2017 році обсяг ринку, за середнім сценарієм, може сягнути позначки не менше 17 млн.т. В цілому ж, ринок бетону, після падіння в 2014 році, демонструє динамічний темп зростання. В середньому приріст становить за останні роки 20-30%. Ємність українського ринку бетонів сьогодні оцінюється в 6 млрд. Грн. без НДС. Ринок представлений основними товарними сегментами: товарний бетон та будівельний розчин готовий.

Основним драйвером розвитку бетонного ринку є інвестиційно-будівельна активність на внутрішньому ринку України. Аналітики PAU виділили найбільш імовірнісний сценарій, який характеризується невеликим темпом зростання ринку за рахунок відновлення будівельної активності і низького рівня реалізації державних цільових програм. Згідно з цим сценарієм, обсяг споживання бетону в Україні до 2020 року складе 20 млн.т.

Конкуренція на бетонному ринку України має нерівномірний характер і має локальні особливості. Так, наприклад, в м.Київ та містах з населенням менше 1 млн.чол. ринок характеризується високим рівнем концентрації, що межує з монополізацією ринку компанією-лідером. У той же час, в містах-мільйонниках склалася конкурентна структура олигополистического характеру, коли 3-4 великих оператори конкурують між собою, формуючи ринкову ціну на бетон, що дозволяє говорити про здорову бізнес-середовищі.

Переважаючі тенденції ринку такі:

- Укрупнення бізнесу (створення холдингів, вертикально-інтегрованих структур, мереж);

- Розвиток сервісу та пропозицій для професійного замовника і приватного забудовника;

- Розвиток дилерських мереж;

- Розширення практики щодо застосування інструментів Діджитал-маркетингу в просуванні продукції та послуг;

- Оптимізація витрат у виробництві та логістиці;

- Розвиток суміжних, високорентабельних сегментів - тротуарна плитка і декоративний бетонний цегла;

- Великі оператори наростили свої частки на ринку за рахунок слабких гравців в 2014-2015гг.

За даними PAU brokerage, інвестори використовують переважно стратегію покупки виробничих активів для розширення власної виробничої мережі або побудови вертикально-інтегрованої структури. Нагадаємо, за період 2014-2015 рр. в галузі закрилося або залишилося на непідконтрольною території України близько 13% бетонних підприємств.

Сьогодні в Україні працює понад 550 підприємств з виробництва товарних бетонів і готових розчинів. При цьому на ТОП100 припадає понад 90% всього виробництва, а до сегменту крупних і середніх можна віднести близько 250 підприємств.

Довідка: Інформаційно-аналітичне агентство Personal Analytical Unit засновано в 2005 році. IAAPAU спеціалізується на наданні інформаційно-аналітичних послуг і є провідним українським оператором в сфері маркетингових послуг на промислових ринках і бізнес-брокериджа на ринку будівельних матеріалів і технологій. В рамках спеціального Агентства Ринку Стройматериалов надається комплекс послуг для компаній будівельної індустрії.